czwartek, 4 września 2014

Czy czas jeszcze przyspieszyć?

Jak pewnie pamiętacie, oszczędzanie w BGŻ Optima rozpocząłem od przelewania 5 złotych tygodniowo. Jakiś czas temu uznałem, że tempo to jest zbyt wolne, by zadowolić moje oczekiwania. Jednocześnie kwota ta nie była zupełnie odczuwalna dla mojego portfela. Wtedy przyszedł czas na podniesienie oszczędności dwukrotnie i na konto w BGŻ Optima trafia kwota 10 złotych tygodniowo. Niby nie dużo, ale ponad pięćset złotych w roku!

Ostatnio zauważyłem, że oszczędzanie pieniędzy w ten sposób, nawet pomimo podwyższenia kwoty oszczędności, nie jest dla mnie problemem i często o nim zapominam. Wtedy też postanowiłem dołączyć do oszczędzania program mSaver mBanku. Za wcześnie jeszcze na chwalenie lub marudzenie, jednak wydaje mi się, że nie powinno być jakichkolwiek problemów z tą dodatkową formą oszczędzania.

A wręcz przeciwnie! Mój apetyt coraz bardziej rośnie i zastanawiam się nad podniesieniem kwoty tygodniowych oszczędności do 20 złotych. 80-100 złotych miesięcznie nie jest jeszcze majątkiem, a już pozwoliłoby na dynamiczniejsze zwiększanie wartości portfela. Jeśli dodamy do tego spodziewane oszczędności w programie mSaver, to robiłoby się już bardzo przyjemnie.

A jak wyglądają Wasze plany na oszczędzanie?

3 komentarze:

  1. To jest tak jak wielu już pisało: najpierw wyrób w sobie nawyk oszczędzania małych kwot, a z czasem będzie Ci łatwiej oszczędzać większe kwoty - apetyt rośnie w miarę jedzenia.Ja w tym roku sobie powiesiłem wysoko poprzeczkę w oszczędzaniu i na szczęscie narazie spełniam postawione sobie cele na cały ten rok - pozostały jeszcze cztery miesiące.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, zamieściłeś na moim blogu http://antyhaczyk.blogspot.com komentarz, mamy podobną tematykę blogów, można się jakoś z Tobą skontaktować?, bo Tu nie widzę nigdzie kontaktu do Ciebie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Sylwia, faktycznie - sekcji "kontakt" brak. Jednak odezwałem się już do Ciebie przez Twój formularz kontaktowy.

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń